Hantering av personuppgifter

Den 25 maj 2018 träder GDPR i kraft. Det är en gemensam lag som skall göra att samma regler gäller överallt i hela Europa. GDPR ersätter personuppgiftslagen (PUL), som har varit en svensk lag sedan 1988. Med GDPR måste alla organisationer, handlare och företag ha ett större ansvar på att ha kontroll på sina kunders uppgifter.
Du kan läsa mer om GDPR här: https://www.datainspektionen.se/dataskyddsreformen/
OmnOmnOmn Chocolaterie (bolag till Skapa Media Stockholm AB) är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnar till oss som kund och dessa behandlas av oss för att kunna administrera dina köp, samt i marknadsföringssyfte. Vi lämnar inte ut personuppgifter, e-postadresser eller annan kundinformation till tredje part. All information du ger oss skyddas så att ingen obehörig ska kunna komma åt den.

För att kunna hantera köp samt kundärenden lagrar vi följande uppgifter.
- För- och efternamn
- Adress
- Telefonnummer
- E-post
- Köphistorik

För att kunna leverera dina beställningar måste vi dela viss information med det valda fraktbolaget. Vi delar för- och efternamn samt adress för leverans. E-post och mobilnummer för avisering.

När du handlar

Du kan välja att handla utan ett personligt konto. Dina uppgifter registreras för att vi ska kunna skicka ut din produkt efter slutfört köp. Väljer du att logga in till ett personligt konto har du följande fördelar:
1. Du slipper skriva in leveransuppgifter vid varje köptillfälle
2. 
Du når enkelt ditt konto
3. Du ser enkelt tidigare order- och köphistorik.
Cookies

På denna webbplats används cookies, du kan se till vilka ändamål nedan. En cookie är en liten textfil som sparas i din webbläsare så att din dator kan kännas igen vid återbesök. Inga personuppgifter sparas i våra cookies och de kan inte innehålla virus.

Cookies raderas automatiskt efter ett visst antal månader (antalet kan variera), men de förnyas efter varje besök.

Så används cookies på vår webbplats

Cookies (eller kakor, kakfiler) används till flera olika syften på vår webbplats.
Google Analytics - Vi för statistik över antalet användare och vilka sidor de besöker. Vi samlar in uppgifter om vart sessionen befinner sig geografiskt, vilken webbläsare som används för att löpande kunna anpassa vårt innehåll och göra din upplevelse så bra som möjligt.

Du kan alltid inaktivera cookies från Google Analytics på https://tools.google.com/dlpage/gaoptout

Återförsäljare eller företagskund

Är du återförsäljare och/eller företagskund, vänligen kontakta info@omnomnomn.se för mer riktad information.

Vi har ingen lagerhållning av vår handgjorda choklad eftersom vi endast tillverkar med färska råvaror och efter beställning och till försäljning i vår butik på Hammarby Allé 9A. Det garanterar alltid färsk choklad men också en längre beställningstid. Vi levererar på 2–4 vardagar.

Beställning

Eftersom vi tillverkar allt för hand behöver vi din beställning 2–3 vardagar innan vi skickar din beställning. Vi skickar aldrig fredagar eftersom det inte är utdelning lördag, söndag eller helgdag. Vi kan inte garantera speditörens leveranstid som normalt tar 1 dag efter att vi skickat dina varor. Är du under 18 år kan du inte handla hos oss.

Fri leverans

Vid beställningsvärde över 1000 kr eller om du väljer ”Hämta själv” i webbkassan, eller om du beställer digitalt presentkort, tillkommer ingen leveransavgift. För beställningsvara under 500 kr tillkommer fraktavgift med 58 kr eller portoavgift för presentkort i kuvert. Vi levererar för närvarande inte till utlandet.

Hämta själv

Du kan förbeställa/handla i vår webshop och hämta beställningen i vår butik på Hammarby Allé 9A. Vi behöver din beställning 2–3 vardagar innan avhämtning. Där kan du också enkelt byta eller returnera varan. Se Reklamation. För besök i vår butik vänligen se butikens öppettider.

Leverans

Vi erbjuder PostNords tjänster, cykel- och bilbud i Storstockholm samt bilbud i Mälardalen

Leveranskostnad

Pris 58* kr inkl moms för produkter under 1000 kr vid samtidig beställning. Tryckt presentkort skickas med Brev inrikes. Kontakta butiken@omnomnomn.se innan köp om du vill att vi skickar presentkortet med rekommenderat brev. Du kan istället skicka ett digitalt presentkort utan kostnad. Skulle din postförsändelse försvinna är vi inte ansvariga utan du måste ta
 direkt kontakt PostNord. Maxvikt 2 kg. * Vi följer PostNords prishöjningar.

Postpaket inrikes

För leveranser över 2 kg skickar vi postpaket med PostNord. Du aviseras via sms när och var din leverans finns för avhämtning.
 Kontakta butiken@omnomnomn.se innan beställning.


Bud
  • Cykelbud inom tullarna (Bra miljöval)
 Dagbud (dagtid 9–17) Mottagaren måste vara tillgänglig mellan 9–17.
  • 
Mälarbud (Strängnäs, Eskilstuna, Kungsör, Arboga, Köping, Hallstahammar, Västerås, Enköping).
  • Företag erbjuds dagbud eller leverans efter överenskommelse.
  • Kontakta info@omnomnomn.se för mer information. Du som beställare har fullt ansvar för att mottagaruppgifterna är fullständiga. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för PostNords eller budföretagens tjänster.

Priser

Alla våra priser anges i svenska kronor, SEK, och inkluderar moms vilken redovisas på orderbekräftelsen/kvittot. Vi reserverar oss för eventuella prishöjningar, momsjusteringar, valutaförändringar, tryckfel, prisfel, slutförsäljningar, lagerfel etc. En vara som redan skickats från oss påverkas inte av en eventuell höjning eller sänkning av priset som sker efter ordertillfället, i form av t ex kampanjer, rea, eller förändrad prissättning.

Betalning

För närvarande använder vi oss inte av bank- eller kreditkortsystemen.

Swish

Direktöverföring av totalsumman inkl frakt med Swish till företagsnummer 123 345 71 57 (reg på OmnOmnOmn/Skapa Media AB och som är ansluten till Skatteverkets kassaregister). Ange det ordernr som du får på orderbekräftelsen när du genomfört ditt köp. Orderbekräftelse kommer också i mejlen. När vi fått din registrerade betalning får du bekräftelse via e-post att din order hanteras och skickas inom 2–3 vardagar. Beroende på leveransens storlek får du din försändelse antingen direkt i brevlådan eller en avisering för uthämtning på någon av PostNords utlämningsställen. Har du valt hämtning i butik gäller butikens öppettider. .

Direkt banköverföring

Betala till PlusGirokonto 70 31 99-0 (registrerat på Skapa Media AB och som är ansluten till Skatteverkets kassaregister). Ange det ordernr som du får på orderbekräftelsen när du genomfört ditt köp. Orderbekräftelse kommer också i mejlen. När vi fått din registrerade betalning får du bekräftelse via e-post och din order hanteras och skickas inom 2–3 vardagar med ditt val av leverans. Beroende på leveransens storlek får du din försändelse antingen direkt i brevlådan eller en avisering för uthämtning på någon av PostNords utlämningsställen. Har du valt hämtning i butik gäller butikens öppettider.

PayPal (avstängt för tillfället)

Betala till PayPayl (registrerat på Skapa Media AB och som är ansluten till Skatteverkets kassaregister). Ange det ordernr som du får på orderbekräftelsen när du genomfört ditt köp. Orderbekräftelse kommer också i mejlen. Din order hanteras så snart vi mottagit din registrerade betalning. När vi fått din registrerade betalning får du bekräftelse via e-post och din order hanteras och skickas inom 3–5 vardagar. Beroende på leveransens storlek får du din försändelse antingen direkt i brevlådan eller en avisering för uthämtning på någon av Posten Nords utlämningsställen. Har du valt hämtning i butik gäller butikens öppettider.

Presentkort

Köper du varor för ett lägre belopp än presentkortets värde, sparas det resterande beloppet i form av en rabattkod. Ingen återbetalning sker mot köpt presentkort.

Orderbekräftelse

Vi skickar en orderbekräftelse till den e-postadress som du angivit vid beställningen. I den står ditt ordernummer. Spara det för framtida kommunikation med oss.

Fria returer

Vi erbjuder inte fria returer.

Köpeobjektets skick

Varan säljs i nyskick. Stötskador kan uppstå i samband med frakt. Se kapitlet om Reklamation.

Reklamation

Choklad är en ömtålig vara. Alla varor kan därför inte skickas. Vilka som omfattas av det står tydligt utmärkt vid produkten. Vi packar chokladasken efter PostNords instruktioner. Om du skulle få en försändelse som är trasig eller är klämd, är det du som mottagare som ska kontakta PostNord för reklamation. Om en vara är skadad p g a tillverkningsfel, (d v s skador på själva varan utan synliga skador på inre och yttre emballage) ersätts du med samma värde med en rabattkod som du kan återanvända i webshopen alternativt använda vid besök i vår butik. Ta med varan. Kontakta butiken@omnomnomn.se om du bor du utanför Stockholm och inte har möjlighet att komma in till butiken. Vi kommer att begära ett tydligt foto av den skadade varan samt på emballaget.

Ångerrätt

Du har rätt att ångra köpet inom två veckor från det att du mottog varan/varorna i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen (SFS 2005:59). Kontakta butiken@omnomnomn.se innan retur. Varans förpackning eller plombering får ej brytas. Är varans förpackning/plombering bruten accepterar vi inte retur av varan. Vid retur står du själv för fraktkostnaden. Om du ångrar dig innan du hämtat ut varan ska du betala returfrakten. Vi accepterar inte postförskott eller efterkrav.

Organisationsuppgifter

  • Juridiskt namn: Skapa Media AB, reg.år april 2004 (Enskild firma 2000-2004)
  • Registrerat bolag till Skapa Media: Omnomnomn Konfektyr & Deli, reg.år 2013
  • Varumärkesnamn: OmnOmnOmn Handmade Chocolate
  • Godkänd för F-skatt
  • Kontaktperson: Eva Mantsinen
  • Postadress: Tullgårdsgatan 24, 116 68 Stockholm
  • Telefon: 070-365 27 65

För frågor ang våra produkter kontakta butiken@omnomnomn.se.

För frågor om våra tjänster so chokladprovning och kurser kontakta oss på info@omnomnomn.se

Butik/kök/studio: Hammarby Allé 9A, Hammarby Sjöstad.

Maj 2018

 

Spara

Spara

Beställning

2–4 dagar innan leverans

Fri frakt

Beställ varor över 1000 kr så bjuder vi på frakten.

Hämta själv

070-365 27 65
Se våra öppettider

Betala enkelt

Välj mellan Swish eller Bankgiro.

Har du frågor?

info@omnomnomn.se